Eton Mess


Dit toetje is meer dan lekker! En ook nog een supersimpel. De basis van dit recept komt van Nigella Lawson. Omdat ik eerder zo onder de indruk was van haar recept voor citroen-amandelcake, leek het me een prima plan nog eens één van haar recepten te maken. Ik heb het iets aangepast. Origineel moeten de aardbeien gemarineerd worden in granaatappelsap. Dat had ik niet, dus het werd limoensap en dat was prima! Ik heb de helft van de slagroom vervangen door Griekse yoghurt. Dat geeft net een lekker fris accent. Succes gegarandeerd als je dit toetje serveert!

Afgelopen weekend heb ik het mijn familie voorgezet met ontdooide frambozen in plaats van aardbeien. Ideaal toetje voor grote gezelschappen. Ik had een enorme bak gemaakt, dit recept x 4. Alleen de frambozen had ik op 500 gram gehouden. Er bleef maar een heel klein beetje over. En dat smaakte de dag erna prima als ontbijt. 

500 gram aardbeien
Sap van 1 halve limoen
2 eetlepels suiker
250 ml slagroom
250 ml Griekse yoghurt
2 grote meringues (er zaten 3 meringues in het pak, ik heb ze er alle drie in gedaan)

Houd een paar mooie aardbeien achter als garnering. Snijd de andere aardbeien in stukjes en besprenkel ze met het limoensap. Klop de slagroom met de suiker tot yoghurtdikte. Voeg de yoghurt toe en spatel deze goed door de slagroom. Brokkel de meringues door het mengsel en voeg de aardbeienstukje toe. Verdeel over glaasjes en plaats wat van de achtergehouden aardbeien erop. Mmmmmm!

Reacties