Bananenmuffins


Lekker snel en makkelijk! Muffins zijn altijd leuk om te maken en je kunt er eindeloos mee variëren.
Doordat er bij deze muffins gebruik wordt gemaakt van olie in plaats van boter, krijg je een iets andere smaak en structuur dan bij gewone muffins. Ik vind dat lekkerder. Het recept voor deze muffins heb ik uit 'Best Ever Baking', een boek dat ik jaren geleden tijdens een vakantie in Engeland heb gekocht en waar ik al ontzettend veel recepten met veel succes uit heb gemaakt. Gebruik voor deze muffins heel rijpe bananen voor een volle, zoete smaak. Ik heb de krenten weggelaten, want die eten mijn kinderen niet. Smaakte prima, maar ik heb ze eerder wel met krenten gemaakt en dat zorgde voor net een beetje extra smaak.
Dit recept is goed voor 10 muffins en die waren bij ons zo op!

Bananenmuffins

250 gram zelfrijzend bakmeel
1 afgestreken theelepel bakpoeder
mespuntje zout
½ theelepel kaneelpoeder
¼ theelepel gemalen nootmuskaat
3 grote rijpe bananen
1 ei
70 gr donkerbruine basterdsuiker
50 ml zonnebloemolie
30 gram krenten

Verwarm de oven voor op 190 graden. Doe 10 muffinpapiertjes in een muffinplaat. Doe het zelfrijzend bakmeel, bakpoeder, zout, de kaneel en de nootmuskaat in een kom en mix het goed door elkaar. Dit zijn de droge ingrediënten. Prak in een andere kom de bananen fijn. Je kunt dat het beste eerst met een vork doen en daarna kun je de bananen met de mixer tot een papje mixen. Voeg dan het ei, de suiker en de olie toe en mix alles door elkaar. Daarna kunnen de droge ingrediënten erbij. Deze kun je met een spatel of houten lepel door het beslag roeren. Niet te lang, het hoeft maar net gemengd te zijn. Als laatste de krenten erdoor en bakken maar. De muffins zijn gaar na 20 tot 25 minuten bakken.

Reacties